0

وین، قطب اصلی اتریش در توسعه فناوری هیدروژن

بازدید 116

وین، اولین اتوبوس و ایستگاه شارژ هیدروژنی خود را به عنوان بخشی از تلاش شهر برای تبدیل شدن به قطب مرکزی اتریش برای فناوری هیدروژن رونمایی کرد. این پروژه حاصل تلاش‌های شرکت تأمین کننده انرژی شهری Wien Energie، شرکت توزیع انرژی Wiener Netze و Wiener Linen و بخش حمل‌ونقل عمومی است.

اتوبوس هیدروژنی در ۱۰ ژانویه به عنوان بخشی از سیستم حمل‌ونقل عمومی وین شروع به کار خواهد کرد و شرکت توزیع انرژی وینر لینن از این فرصت برای سنجش دوام کل زنجیره تأمین استفاده خواهد کرد که شامل قابلیت ذخیره‌سازی، شارژ، راندمان و همچنین قیمت‌گذاری می‌شود. این اقدام برای حمل‌ونقل عمومی شهر این امکان را فراهم می‌آورد تا دوام و هزینه‌های مالی کارکرد اتوبوس‌های هیدروژنی بیشتر را ارزیابی کند.

طبق بیانیه مقامات محلی، وین تا سال ۲۰۲۴ تعداد ۱۰ اتوبوس هیدروژنی اضافه می‌کند و یک ایستگاه شارژ دیگری را نیز تا سال ۲۰۲۳ نصب خواهد کرد.

ایستگاه شارژ توسط Wien Energie اداره می‌شود و توسط Wiener Netze عرضه می‌شود؛ این ایستگاه‌ها همچنین برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های هیدروژنی دیگر قابل دسترس خواهد بود. بنا بر اعلام Wien Energie، این ایستگاه گامی تعیین کننده برای بی‌طرفی آب و هوا تا سال ۲۰۴۰ است.

وین، قطب مرکزی اتریش برای فناوری هیدروژن می‌شود

مایکل استربل، رئیس هیئت مدیره Wien Energie در این رابطه توضیح داده است که این اقدام راه را برای شرکت‌های حمل‌ونقل و لجستیکی که قصد دارند به منبع سوخت سازگارتر با آب و هوا تغییر حالت دهند، باز می‌کند. ایستگاه شارژ فعلی، هیدروژن خاکستری را فراهم می‌کند که از الکترولیز با گاز طبیعی ساخته می‌شود.

قرار است ایستگاه شارژ ۲۰۲۳ به قطب مرکزی شارژ اتریش تبدیل شود که هیدروژن سبز را تأمین می‌کند.

به لطف خطوط مترو و تراموای وین که برقی هستند، حدود ۸۰ درصد از سفرهای حمل‌ونقل عمومی در این شهر بدون آلایندگی است. در حالی که شهر چندین اتوبوس برقی دارد، شرکت وینر لینن می‌خواهد این تعداد را برای ارائه خدمات بهتر گسترش دهد.

گونتر اشتاین باوئر، مدیرعامل شرکت Wiener Linien، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: “ما پتانسیل زیادی را در استفاده از هیدروژن به عنوان یک عامل تجدیدپذیر می‌بینیم! در حالی که اتوبوس‌های الکترونیکی به مدت هشت سال برای استفاده در مسیرهای کوتاه درون شهری بسیار موفق بوده‌اند، اتوبوس‌های H2 به‌ویژه برای مسیرهای پر تقاضا مناسب‌تر است.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع خبر مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.