0

همایش بزرگ تجاری ایران-اروپا

همایش ایران و اروپا
بازدید 322

با حمایت اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش و با همکاری مرکز بین‌المللی (ITC) و حمایت اتحادیه اروپا همایش بزرگ تجاری ایران-اروپا (Iran-Europe Business Forum) با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه سال جاری صورت وبیناری برگزار می‌شود.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: همایش بزرگ تجاری ایران- اروپا با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در اواخر آذرماه سال جاری به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی، اظهار داشت: با همکاری مرکز بین‌المللی (ITC) و حمایت اتحادیه اروپا، همایش بزرگ تجاری ایران-اروپا (Iran-Europe Business Forum) با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه سال جاری صورت وبیناری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که با کمک موسسه آمبروزیتی ایتالیا برگزار خواهد شد، شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضورداشته و نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این همایش و نشست‌های B2B مربوط به آن، در راستای استراتژی ملی صادرات جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار اروپا و ایجاد امکان برای تعامل اقتصادی و تجاری آن‌ها با شرکت‌های اروپایی صورت می‌گیرد.مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت‌ها برای برگزاری نشست‌های B2B خود در سایت اینترنتی اختصاصی این نشست بیش از ۲۰ روز (از ۱۱ آذر تا اول دی‌ماه) فرصت خواهند داشت تا نسبت به هماهنگی و برگزاری این نشست‌ها با شرکای تجاری خود اقدام کنند. همچنین در سایت اختصاصی این نشست، جستجوی شرکت‌های موجود و ارسال تقاضا برای برگزاری نشست‌ها از ۱۱ آذرماه (اول دسامبر) امکان‌پذیر خواهد شد.

سیدی با اشاره به اینکه نشست هم‌اندیشی تجاری در فضای آنلاین اختصاصی (پلتفرم) مربوط به این نشست برگزار خواهد شد، گفت: رویداد اصلی سه‌روزه شامل نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین نشست‌های اختصاصی در خصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌های بخش‌های صنعتی (قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری و خدمات (ICT) خواهد بود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، فعالیت‌های متنوعی به‌منظور بهره‌برداری حداکثری شرکت‌کنندگان طراحی‌شده که از دو هفته پیش از رویداد اصلی آغازشده و تا یک هفته پس از رویداد اصلی در جریان خواهد بود.

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت ارتقای ظرفیت شرکت‌های ایرانی، تشخیص و بهبود مهارت‌های مدیریتی آن‌ها مرتبط با فرآیندهای تجارت جهانی و ایجاد ارتباط تجاری با شرکت‌های طرف اروپایی و تنظیم ملاقات دوجانبه از طریق جستجوی شرکت‌های حاضر در رویداد و پیشنهاد برگزاری نشست‌ها در پلتفرم اختصاصی نشست است.

سیدی با تأکید بر منحصربه‌فرد بودن این رویداد برای مجموعه کسب‌وکارهای ایرانی و اروپایی، گفت: این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت‌های ایرانی و اروپایی می‌دهد همچنین احیای گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منجر شده و روابط اقتصادی بین دو طرف را مستحکم‌تر بسازد و درعین‌حال مسیر را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر هموار کند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشست به وب‌سایت رسمی رویداد به آدرس www.europeiranbusinessforum.com مراجعه کنند و ضمن دانلود و مطالعۀ بروشور برنامه نشست‌ها، فهرست سخنرانان، برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

آخرین‌مهلت ثبت‌نام شرکت‌های ایرانی و اروپایی تا پایان ۱۶ آذرماه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تجارت خارجی ایران با اروپا در هفت ماه سال جاری (فروردین تا مهرماه) بالغ‌بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.

حجم صادرات ایران به اروپا در بازه زمانی هفت‌ماهه سال جاری بالغ‌بر پنج میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۹۱ تن بوده که ارزش آن برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۳۸ دلار بوده است.

در میان کشورهای اروپایی اصلی‌ترین مقاصد صادراتی، ترکیه با یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۸ دلار بوده و پس‌ازآن کشورهای روسیه، آلمان و ایتالیا قرار دارند. کمترین میزان صادرات نیز مربوط به اسکاتلند با ۱۳ هزار و ۹۵۲ دلار بوده است.

ایران به ۳۷ کشور اروپایی ازجمله اتریش، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی و نروژ صادرات داشته است.

در بازه زمانی هفت‌ماهه از ۴۴ کشور اروپایی واردات انجام‌شده است که حجم آن بالغ‌بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۲۵ تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۰۳ دلار بوده است.

بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۴۰ دلار بوده و بعدازآن کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان قرار دارند.

ایران درمجموع از ۴۴ کشور اروپایی نظیر اتریش، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک، سوئیس، سوئد، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال، لهستان، اوکراین و روسیه واردات انجام داده است.

ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت‌ماهه امسال به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید. وزن کل کالاهای مبادله شده در این مدت ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع خبر مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *