0

اولین دمودی هاب شیراز برگزار شد

بازدید 10

شتابدهنده هاب شیراز اولین رویداد دمودی خود را در تاریخ 26 مردادماه 1401 با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم استارتاپی به صورت حضوری و مجازی در محل سالن کنفرانس ساختمان ستاره ونک همراه اول و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

در این رویداد 7 تیم‌ موفق شتاب‌دهنده هاب شیراز که در پنج زمینه سلامت دیجیتال، تجارت الکترونیکی،آموزش مجازی، بازی و رسانه و شهر هوشمند آموزش دیده و موفق به انجام فعالیت تجاری شده اند، به ارائه دستاورد های خود پرداختند.

رویداد دمو دی همزمان به صورت حضوری و مجازی از ساعت 15 الی 19 در دو بخش “ارائه تیم ها” و “پنل ” با سخرانی جناب آقای علی نیک محمدی مدیرعامل شتابدهنده هاب شیراز آغاز و در ادامه تیم‌ها فرصت ارائه 15 دقیقه‌ای مقابل سرمایه گذاران را کسب کردند.

در طی این مراسم پنلی با عنوان «پیشران پرخطر» با حضور آقایان مجید مختارنیا،مدیر ارشد شتابدهنده های حرکت اول، وحید فخر، معاون سرمایه گذاری دیجی کالا، علی اخوان، مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت پرسیس و سعید رضایی ، کارآفرین سریالی، برگزار شد.

ین پنل به بررسی سرمایه گذاری خطر پذیر از دید سرمایه گذاران اختصاص داشت و به همین علت با عنوان ” پیشران پرخطر” برگزار گردید.
در پاسخ به سوال، “آیا سرمایه گذاری در این شرایط مناسب است؟” مختارنیا پاسخ داد: «هدف هر VC و CVC در نهایت خروج و کسب سود است لیکن با توجه به عنوان خطرپذیر ممکن است 90 درصد سرمایه گذاری های یک VC به شکست منتهی شود ولی 10 درصد موفق شده با فراهم کردن سود قابل توجهی جبران مافات را انجام دهد. اگر هوشمندی از جانب سرمایه گذار صورت پذیرد و فرصت ها را دریابد قطعا اتفاقات خوبی رخ می دهد».

رضایی ادامه می دهد: «لفظ خطرپذیری به علت ابهام موجود در حوزه کارآفرینی می باشد که نمیتوان آینده را پیشبینی نمود که این خطر برای هر دو طرف این جریان (کارآفرین و سرمایه گذار) وجود دارد که باید درک متقابلی بین هر دو رخ دهد».

اخوان افزود: «در سالهای اخیر سرمایه های مناسبی به اکوسیستم تزریق شده ولی خطرات و ریسک سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بالاست برای همین سرمایه گذاری در بازارهای موازی می تواند برای سرمایه گذارانی که اهل ریسک نیستند مناسب تر باشد».

در بخش دیگری از این مراسم استارتاپ‌هایی که هاب شیراز در آنها سرمایه‌گذاری کرده به ارایه محصول خود پرداختند.

اولین ارائه به تیم کلینزی اختصاص داشت که در حوزه جمع آوری پسماند از درب منازل فعالیت می کند. بنیانگذاران این تیم به افق های پیش رو و اندازه بازار بزرگ این صنعت اشاره داشتند.

ارائه دوم توسط تیم رابین روم، پلتفرم برگزار جلسات و کلاس های آنلاین انجام پذیرفت. این استارتاپ با توجه به نیاز آموزش مجازی در دوره پاندمی، توانسته ارزش پیشنهادی مناسبی به مخاطبین خود ارائه دهد و مشتریان به نامی همچون سازمان نصر اصفهان و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران را در کارنامه خود دارد.

تیم صرافه سومین ارائه رویداد را به خود اختصاص داده بود. این استارتاپ با تشکیل سبد هوشمند رمز ارز ها و ارائه پیشنهادات متنوع به سرمایه گذاران خرد میتواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به این بازار جذاب و پر خطر باشد.

تیم هلساول با استفاده از دانش و تجارب بین المللی سعی در تغیر سبک زندگی ایرانیان دارد. این استارتاپ با بهره گیری از متد نوین فستینگ (روزه متناوب) سلامتی را برای مخاطبین خود به ارمغان می آورد.

تیم ژئو مارس، با استفاده از فناوری روز دنیا توانسته پرینتر های سه بعدی سرامیک را در ابعاد ساختمانی تولید نماید. این فناوری می تواند علاوه بر افزایش سرعت و کاهش هزینه ساخت، در مواقع بحرانی و بلای طبیعی نقش موثری در تامین سرپناه موقت ایفا نماید.

تیم قهرمان کوچولو ارائه بعدی این رویداد را به سرمایه گذاران انجام داد. بنیانگذاران این تیم از زمانی که متوجه شده اند که فرزند خودشان دچار اوتیسم می باشد تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا با استفاده از بازی درمانی بتوانند این مسئله را برای دیگر خانواده ها تا حد ممکن سهل و آسان سازند.

ارائه آخر این رویداد توسط تیم کاچی انجام گردید. این تیم با الگوریتم هوشمند و محاسبه ارزش مواد غذایی موجود در منزل سعی می کند به سوال دیرینه “امروز چی بپزیم؟” پاسخی مناسب و در راستای اصلاح سبک تغذیه خانواده ارائه دهد.

رویداد دمو دی هاب شیراز علاوه بر همه تلاش خود برای تمرکز بر فعالیت‌های استارتاپ‌ها و فراهم کردن شرایطی به منظور ارتباط موثر و مداوم بین اعضا اکوسیستم نوآوری و استارتاپ‌ها نتیجه ملموس و مطلوب دیگری هم داشت. آن هم به تصویر کشیدن چشم‌اندازی روشن در تاریکی و مشکلات پیش رو بود. امید است در سال اقتصاد دانش بنیان شاهد مهاجرت کمتر ایده‌ها و ایجاد راهی برای درآمدزایی موثر از آنها باشیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع خبر مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.